Általános Szerződési Feltételek
1. Szerződésben
résztvevők, szerződés tárgya
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF)
foglalt feltételek és rendelkezések az
mint Szolgáltató (a továbbiakban: ePont) a https://e-ber.hu (továbbiakban: e-bér) weboldalán elérhető
szolgáltatásaira terjednek ki.
1.2. Jelen ÁSZF célja, hogy összefoglalóan rögzítse az e-bér.hu weboldal által nyújtott szolgáltatások igénybevételének
feltételeit, továbbá az ePont, valamint a felhasználók
jogait és kötelezettségeit.
1.3. Jelen ÁSZF tárgyi hatálya
kiterjed tehát a Weboldalon keresztül elérhető, illetve hozzáférhető
szolgáltatások (a továbbiakban: Szolgáltatások vagy külön-külön Szolgáltatás)
igénybevételére, valamint az azzal összefüggő lényeges feltételekre.
1.4. Jelen ÁSZF személyi hatálya kiterjed valamennyi, a Weboldalt
látogató és az ePont által nyújtott bármely
Szolgáltatást igénybe vevő Felhasználóra (a továbbiakban: Felhasználó
vagy Felhasználók). A Felhasználók a Weboldalon történő regisztráció
során, illetve az egyes szolgáltatások megigénylése során kötelesek elfogadni
jelen ÁSZF rendelkezéseit és kötelezettséget vállalni az ÁSZF betartására.
1.5. Jelen ÁSZF időbeli hatálya kiterjed az ÁSZF elfogadásától, a
Szolgáltatásokra vonatkozó Előfizetői Szerződés megszűnéséig, illetve a
regisztráció törléséig.
2. Általános
rendelkezések
2.1.
A Felhasználó a Szolgáltatásokat – azok jellegére tekintettel – kizárólag a
szakmája, önálló foglalkozása, illetve üzleti tevékenysége körében használja és
veszi igénybe.
2.3.
A Felhasználónak lehetősége van a Szolgáltatás előzetes regisztrációját követő ePont által történő nyílvántartásba
vételétől a
Szolgáltatás igénybevételére,
utólagos havi forgalmi adaton alapuló felhasználási díj fizetése
mellett.
2.4.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatás működését, tartalmát és
funkcióit bármikor előzetes értesítés nélkül módosítsa, javítsa, kiegészítse, a Szolgáltatást megszűntesse.
A Szolgáltatás megszüntetéséről a
Szolgáltató 60 nappal előre, elektronikus levélben értesíti az érintett
Felhasználót.
3.
Megrendelés és számlázás
3.1.
A Felhasználónak a Szolgáltatás megrendelésére az alábbi módokon van
lehetősége.
3.1.1.
E-mailen történő megrendelés
A Felhasználónak lehetősége van a Szolgáltatás
e-mailen történő megrendelésére. E-mailes megrendelésre a Szolgáltató központi
e-mail címén (info@e-ber.hu), valamint a Felhasználó részére kijelölt
kapcsolattartón keresztül van lehetőség. Ezen megrendelést követően a
Szolgáltató a Felhasználó által megadott e-mail címre elküldi a megrendeléshez
szükséges adatbekérőt, ami alapján megtörténhet a regisztráció, nyílvántartásba vétel.
3.1.2.
Online megrendelés
A Felhasználónak lehetősége van a Szolgáltatás
online megrendelésére az e-bér online felületén a Próbaverzió kérése pontban.
Az itt történt azonosítás és adatbekérés után megtörténhet a regisztráció, nyílvántartásba vétel.
A Felhasználónak lehetősége van előzetesen ingyenes megismerni a Szolgáltatást.
Amennyiben a Felhasználó a végleges használat mellett dönt, úgy már csak egy
aktiválási kérést kell az Online felületen elküldenie a Szolgáltató felé.
3.2.
Az Felhasználó a megrendelés során minden esetben köteles az alábbi adatokat
megadni a Szolgáltató részére:
A Felhasználó köteles a megrendelés
során megadott adatainak változásait haladéktalanul, de legkésőbb a változástól
számított 3 munkanapon belül a Szolgáltató részére bejelenteni, valamint az
adataiban bekövetkezett változás tényét hitelt érdemlően igazolni. Az ennek elmulasztásából
eredő károkért a Szolgáltató mindennemű felelőssége kizárt.
3.3.
A Szolgáltató nem köteles vizsgálni az Felhasználó képviseletében eljáró
személy képviseleti jogosultságát, valamint képviseleti jogosultságának
terjedelmét. Az Felhasználó képviseletében eljáró személy nyilatkozata minden
körülmények között köti a Felhasználót, melynek vonatkozásában a Szolgáltató
mindennemű felelőssége kizárt.
3.4. A Szolgáltatásra
vonatkozó felhasználási jogot a Szolgáltató határozatlan időtartamra biztosítja
a Felhasználó részére. A Felhasználó a Szolgáltatás használatáért havi
felhasználási díjat fizet a Szolgáltató részére a tárgyhónapot követően. Az
igénybevett Szolgáltatásban a hónap során számfejtett személyek számának
alapján kerül kiszámításra a felhasználási díj. A mindenkori egységár összege
az e-bér online felületén kiírásra kerül.
Az esedékes felhasználási díjra vonatkozó elektronikus díjbekérő, számla minden hónap
20. napjáig kerül megküldésre a Felhasználó által megadott e-mail címre. A
Szolgáltató jogosult a felhasználási díjat egyoldalúan módosítani, melyről a
módosítás hatályba lépése előtt legalább 30 nappal írásban vagy e-mail útján
értesíti a Felhasználót.
3.5.
Amennyiben az aktuális felhasználási díj az esedékességet követő 30. naptári
napig nem kerül a Felhasználó által rendezésre, úgy a Szolgáltató a Szolgáltatáshoz
történő hozzáférést jogosult felfüggeszteni.
3.6.
Amennyiben a 3.5. pont szerinti felfüggesztés időtartama alatt az elmaradt felhasználási
díj kiegyenlítésre kerül, úgy a Szolgáltató a díj megfizetését aktiválja a Felhasználó
hozzáférését a Szolgáltatáshoz.
3.7. Amennyiben a 3.5.
pont szerinti felfüggesztés kezdőnapjától számított 60 napon belül az elmaradt
felhasználási díj kiegyenlítésére nem kerül sor, úgy a Szolgáltató a Felhasználó
hozzáférését jogosult véglegesen letiltani és a szerződést azonnali hatállyal
felmondani.
3.8.
Bármelyik fél jogosult a Felhasználói szerződést 60 napos határidővel
felmondani. A felmondás vagy a másik fél részére címzett írásbeli
nyilatkozattal, vagy az e-bér felhasználói felületén történő értesítéssel is
történhet.
3.9.
A Szolgáltatás bármely okból történő megszűnése esetén a Felhasználó az általa
használt Szolgáltatáshoz a továbbiakban nem fér hozzá.
4.
Felhasználási feltételek
4.1.
A Szolgáltatás a szerzői jog, a nemzetközi szerzői jogi egyezmények, valamint
egyéb, a szellemi alkotásokra vonatkozó jogszabályok védelme alatt állnak. A Felhasználó
a Szolgáltatás használatával felhasználási jogot szerez, azonban nem szerzi meg
a Szolgáltatás tulajdonjogát. A Szolgáltatás vonatkozásában a jelen ÁSZF
alapján kifejezetten át nem engedett jogokat a Szolgáltató fenntartja.
4.2.
A Felhasználó a Szolgáltatásnak kizárólag üzleti célokra történő használatára
jogosult. Jelen ÁSZF értelmében a Felhasználó harmadik személyre át nem
ruházható. A Felhasználó a Szolgáltatás felhasználására harmadik személynek
további engedélyt nem adhat, nem jogosult azt harmadik személy részére sem
ingyenesen, sem bármilyen természetű ellenszolgáltatás fejében harmadik
személynek átadni, harmadik személy számára elérhetővé tenni, illetőleg a saját
harmadik személlyel szemben fennálló kötelezettségének biztosítékaként vagy
garanciájaként felhasználni. A Felhasználó nem jogosult a Szolgáltatást elemezni, visszafejteni,
megváltoztatni vagy más módon átalakítani.
4.3.
A Felhasználó köteles az egyedi Private kulcsot
biztonságosan őrizni, használni, annak harmadik személyhez kerülését
megakadályozni. A Felhasználó köteles a
Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni, amennyiben tudomást szerez arról,
hogy a Private kulcs harmadik személy számára
megismerhetővé vagy hozzáférhetővé vált, nevében az e-bér online rendszerbe
belépnek. A fenti kötelezettségek elmulasztásából eredő károkért kizárólag a
Felhasználót terheli a felelősség.
4.4
A Szolgáltatás aktiválása után a Private kulcs
cseréjére nincs lehetőség. Felhasználó a biztonsága érdekében a Private kulcsról készíthet másolatot, amelyet biztonságos
helyen tárol. A kulcs sérülése esetén a másolati példánnyal továbbra is
használható e-bér. A Szolgáltató sem tud az eredetivel egyező új Private kulcsot generálni a már meglévő, letárolt adatokra.
Az eredeti tartalmú kulcs nélkül a korábban tárolt személyes adatok nem
visszanyerhetők.
5.
Terméktámogatás
5.1. A
Szolgáltató vállalja, hogy a Szolgáltatás működését érintő, illetve a működés
alapjául szolgáló jogszabályok változását folyamatosan nyomon követi.
Szolgáltató vállalja továbbá, hogy az informatikai rendszerek komplex
természetéből, illetve a dinamikusan változó piaci környezetből adódóan a Szolgáltatást
folyamatosan fejleszti, javítja és optimalizálja. A megjelenő frissítésekről
Szolgáltató az e-bér belépési oldalán folyamatosan tájékoztatást ad.
5.2.
A Terméktámogatás nem tartalmazza a Felhasználó által használt rendszereknek a Szolgáltatás
fogadására való alkalmassá tételét, valamint a Szolgáltatás használatán kívüli
hibák, az operációs rendszer vagy annak valamely komponensében bekövetkezett
változása miatt előállt esetleges problémák kivizsgálását, valamint
szoftverütközések elhárítását.
A
terméktámogatásnak továbbá nem része
A Szolgáltató fenntartja a jogot,
hogy a Terméktámogatás részét képező térítésmentes szolgáltatások, valamint a
külön térítés ellenében igénybe vehető Szolgáltatások körét egyoldalúan
módosítsa.
6.
Felelősség
6.1.
A Szolgáltatás kizárólag olyan módon és célra használhatók fel, amely megfelel
a vonatkozó jogszabályok előírásainak, különös tekintettel a mindenkor hatályos
adó-, számviteli-, munkajogi-, és társadalombiztosítási jogszabályokra.
6.2.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatást kizárólag a saját
felelősségére használhatja, és a Szolgáltató kizár minden felelősséget a Felhasználó
a Szolgáltatás használata során tanúsított magatartásért. Az e-bér Szolgáltatásban kiállított bizonylatok, listák
és egyéb dokumentumok tartalmi helyességéért, valamint az azok alapjául
szolgáló egyes gazdasági események valódiságáért a Szolgáltató semmilyen
felelősséggel nem tartozik, ezen dokumentumok
helyességének teljes körű ellenőrzése mindenkor az Felhasználó kizárólagos
felelőssége és kötelessége. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató
köteles teljes mértékben együttműködni az eljáró hatóságokkal, a Felhasználó
által esetlegesen elkövetett jogsértések vonatkozásában, így különösen – de nem
kizárólagosan – köteles a hatóság megkeresése esetén a Felhasználóről,
valamint az általa használt Szolgáltatásról, valamint a Szolgáltatásban tárolt
és számára hozzáférhető adatokról adatot szolgáltatni.
6.3.
A Szolgáltató nem felel a Felhasználót ért és a Szolgáltatás használatából
eredő közvetett vagy közvetlen károkért. A Szolgáltató az alkalmazandó
jogszabályok által megengedett mértékig kizárja a felelősséget bárminemű
közvetlen, közvetett, eseti, gazdasági, fedezeti, vagy következmény kárért,
függetlenül a károkozás mikéntjétől, és attól, hogy az szerződésből,
gondatlanságból, vagy más, felelősséget megalapozó tényből ered, ha ezek a Szolgáltatás
használatának vagy használhatatlanságának okán merültek fel, még abban az
esetben is, ha a Szolgáltatót előzőleg értesítették az ilyen kár
bekövetkeztének lehetőségéről. Szolgáltató továbbá nem vállal felelősséget a Szolgáltatás
helyes vagy helytelen használata következtében, vagy vis maior esemény folytán
felmerült károkért. A Felhasználó kizárólagos felelősséggel tartozik azért,
hogy a Szolgáltatásban kezelt adatait rendszeresen és az adatok jelentőségéhez
mérten mentse, archiválja és tárolja.
6.4.
A Szolgáltató térítésmentes demo (próba, teszt) elérési
lehetőséget biztosít az e-bér online rendszer kipróbálására annak érdekében,
hogy a Felhasználónak teljes egészében lehetősége legyen megismerni a Szolgáltatás
működését és funkcióit. A Szolgáltató kifejezetten kizárja a felelősségét arra
az esetre, ha a Felhasználó a Szolgáltatás megrendelését megelőzően a fenti
lehetőséget elmulasztja.
Szolgáltató a Próba elérési lehetőséget időben és adatmennyiségben
korlátozottan biztosítja.
6.5.
A Szolgáltatás és az informatikai rendszerek komplex természetéből adódóan, a
Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, hogy a Szolgáltatás hibamentesen és
zavartalanul működjön, illetve, hogy valamennyi informatikai rendszerrel és
eszközzel kompatibilis. A biztonságos üzemelés érdekében fontos, hogy a Felhasználó
a használat megkezdése előtt és a Szolgáltatás kezelése során valamennyi
elérhető tájékoztatást megismerjen, valamint valamennyi utasítást és tanácsot
betartson. Fentiekre tekintettel, a Szolgáltató semmi esetre sem szavatolja,
hogy a Szolgáltatás kielégíti a Felhasználó üzleti folyamatai által támasztott
egyedi igényeket, valamint, hogy megfelel a Felhasználó valamennyi felhasználói
elvárásának.
6.6.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy
köteles biztosítani a megfelelő felkészültségű személyzetet a rendszer
szakszerű üzemeltetéséhez, köteles a Szolgáltató részére minden adatot és
információt biztosítani, amely a kivizsgáláshoz szükséges.
7.
Adatvédelem és adatkezelés
7.1. A
Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások során rögzített személyes
adatokat bizalmasan, a hatályos adatvédelmi jogszabályokkal összhangban, az
Adatvédelmi Szabályzatban rögzítettek szerint kezeli. A Felhasználó a jelen
ÁSZF elfogadásával kijelenti, hogy a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzatát
megismerte és az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
8. Szerzői jogok
8.1. A
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás felépítése, a Szolgáltatásban
található valamennyi szöveges és grafikai tartalom, védjegy, valamint a Szolgáltatás
működésének alapjául szolgáló valamennyi egyéb informatikai megoldás
vonatkozásában a Szolgáltató kizárólagos szerzői jogokkal rendelkezik.
8.2. A
fenti szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül
semmilyen egyéb formában nem használhatóak fel, nem hasznosíthatóak, nem
sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.
9.
Titoktartás
9.1. A
Szolgáltató és a Felhasználó kötelezettséget vállalnak arra, hogy az egymással
folytatott megbeszéléseket, az egymás tudomására jutott valamennyi információt,
dokumentumot és adatot üzleti titokként kezelik. A Felek üzleti titoknak
tekintenek a gazdasági tevékenységükhöz kapcsolódó minden olyan tényt,
információt, megoldást, vagy adatot, amelynek titokban maradásához
méltányolható érdekük fűződik.
9.2. A
Szolgáltató és a Felhasználó üzleti titoknak tekinti különösen az alábbiakat:
9.3. A
Szolgáltató és a Felhasználó kötelezettséget vállalnak arra, hogy:
9.4 A titoktartási
kötelezettség értelemszerűen nem vonatkozik olyan adatokra és információkra
10.
Panaszügyintézés és jogérvényesítés
10.1.
A Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével, valamint a Szolgáltatással
kapcsolatos kifogásait és panaszait – azok jellegétől függően – az e-bér online
felületen a Felhasználói belépést követően terjesztheti elő. A Szolgáltató a
kifogásokra 30 napon belül elektronikus úton válaszol.
10.2.
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló jogvita a
Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a Felhasználó eljárást
kezdeményezhet a székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő
békéltető testületnél.
10.3.
A Felhasználó jogosult továbbá a követelésének bíróság előtti érvényesítésére
is a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény
rendelkezéseinek megfelelően. A Szolgáltató és a Felhasználó jogvitáik esetére
a magyar bíróságok joghatóságát, valamint hatáskörtől függően a Budai Központi
Kerületi Bíróság illetékességét kötik ki.
10.4.
A Szolgáltató és a Felhasználó között létrejött jogviszonyra a magyar jog,
elsősorban a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
rendelkezései az irányadóak.
11. ÁSZF
módosítása
A Szolgáltató bármikor jogosult
jelen Általános Szerződési Feltételeket, a Felhasználó előzetes tájékoztatása
mellett, egyoldalúan is módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az
Ügyfeleket az e-bér Szolgáltatás használata során megjelenő rendszerüzenetben,
illetve elektronikus levélben tájékoztatja. A módosított rendelkezések a
hatályba lépést követően, a Szolgáltatás használatának megkezdésével válnak
hatályossá a Felhasználóval szemben.
A jelen ÁSZF 2021.október 01.
napjától hatályos.